Hoe stemmen

Na 4 jaar is het terug zover! De Sociale Verkiezingen zullen bij ING doorgaan van woensdag 15 tot woensdagmiddag 22 mei.

Net zoals in 2020 zal je ook ditmaal elektronisch kunnen stemmen vanop de eigen laptop (thuis of op kantoor). De collega's die langdurig afwezig zijn of niet over een laptop van de bank beschikken, zullen hun stem op papier kunnen uitbrengen. Ben je gedurende de verkiezingsperiode met vakantie, ook dan kan je ervoor opteren om je stem op papier uit te brengen (eigen keuze).

Voor de Ondernemingsraad en voor het CPBW zone Centrum worden onze lijsten samengesteld met afgevaardigden van zowel ACV Puls als CNE (lijst ACV / CSC).

Op de lijsten voor CPBW Oost en West vind je enkel onze kandidaten van ACV Puls

Hier geven we je wat meer uitleg over hoe je geldig kan stemmen en wat wij aanraden.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je stemt op lijst 2!

Hoe geldig stemmen?

• Indien je akkoord gaat met de volledige volgorde van de lijst van kandidaten, van zowel ACV Puls als CNE (voor OR & CPBW Centrum), dan stem je boven de lijst nr. 2 van het ACV / CSC.
  • Indien je de afvaardiging van de kandidaten van ACV Puls maximaal wil steunen dan kan je 1 of meerdere voorkeurstemmen uitbrengen op lijst nr. 2.
    Je kan maximaal aan de helft van de kandidaten een voorkeurstem geven.

Wat raden we je aan?

• Het is belangrijk dat ACV Puls goed vertegenwoordigd is in de nationale Ondernemingsraad en de CPBW's. We vragen je daarom optimaal gebruik te maken van jouw stemrecht door op de gedeelde lijsten (OR & CPBW Centrum) alle kandidaten van ACV Puls met jouw voorkeurstem te steunen.
  • Stem je voor CPBW in zone Oost of West. Ook hier kan je meerdere ACV Puls kandidaten een volwaardige stem geven door maximaal de helft van de kandidaten een voorkeurstem te geven.